سلامت باشی SalamatBashi.ir
معاون بهداشتی علوم پزشكی گلستان خبر داد؛

صرفه جویی ۶۰ میلیاردی با راه اندازی سامانه   ناب در گلستان

صرفه جویی ۶۰ میلیاردی با راه اندازی سامانه   ناب در گلستان

به گزارش سلامت باشی، گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از راه اندازی سامانه ناب در استان آگاهی داد و اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه  60 میلیاردریال در هزینه های شبکه بهداشت و درمان گلستان صرفه جویی شد.


دکتر موسی الرضا شبیهی امروز جمعه یک اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موثرترین راه های نجات محیط زیست و حفظ حیات درختان، استفاده از خدمات الکترونیک است پس ما در امتداد کمک به محیط زیست مبادرت به الکترونیکی کردن خدمات کردیم.
وی از راه اندازی سامانه ناب آگاهی داد و اضافه کرد: سامانه ناب با ثبت الکترونیک اطلاعات پرونده سلامت و خدمات ارائه شده در نظام مراقبت های بهداشتی توانسته مانع از قطع بیش از ۳۵۰ اصله درخت در سال شود.
بگفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان؛ سامانه ناب موجب کاهش خطرات ناشی از مواجهه با سرب شده و سبب صرفه جویی بیش از ۶۰ میلیاردریال در سال در هزینه های شبکه بهداشت و درمان استان گلستان می شود.
شبیهی در ادامه از انجام ۲۳ هزار و ۵۸۹ بازرسی از شروع ماه مبارک رمضان در گلستان آگاهی داد و اظهار داشت: این بازرسی ها توسط بازرسان مرکز بهداشت استان گلستان از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، کارگاه های قنادی، مساجد و اماکن سطح استان گلستان انجام شد.
وی با اعلان اینکه ۲۸۳ بازرس بهداشت محیط استان گلستان در ماه مبارک رمضان بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، مساجد و اماکن برگزاری مراسمات نظارت بهداشتی داشتند، اشاره کرد: نظارت بر آب آشامیدنی در روزهای ماه مبارک رمضان انجام شده و در این جهت هفت هزار و ۶۹۸ کلرسنجی گزارش شده که بیش از ۹۰ درصد آنها مطلوب بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اشاره کرد: در بازرسی های انجام شده در ماه مبارک رمضان ۳۳۲ امکنه به مراجع قضایی معرفی و ۲۰ امکنه نیز به سبب تخلفات بهداشتی تعطیل شد، همین طور یک هزار و ۵۵۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و معدوم شد.




منبع:

1402/02/01
16:16:33
5.0 / 5
374
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد