سلامت باشی SalamatBashi.ir
مطالعات نشان می دهد؛

ارتباط بین باکتری های روده و بیماری افسردگی

ارتباط بین باکتری های روده و بیماری افسردگی

به گزارش سلامت باشی تحقیقات جدید نشان داده است که پروبیوتیک ها امکان دارد یک درمان مکمل مفید در بهبود علایم افسردگی باشند.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، مطالعه اخیر ارتباط بین سلامت روده و سلامت روان را نشان داده است.
به گفته محققان، یک دوره افسردگی جدی به شرح زیر تعریف می شود:
«دوره ای حداقل دو هفته ای که در آن فرد خلق و خوی افسرده یا از دست دادن علاقه یا لذت در فعالیتهای روزانه را تجربه می کند و اغلب علایم مشخصی مانند مشکلات در خوابیدن، غذا خوردن، انرژی، تمرکز یا ارزش به خویش را دارد.»
درمان افسردگی اغلب برای هر فردی متفاوت می باشد چونکه علایم و شدت آن برای هر فردی فرق می کند. درمان امکان دارد شامل تلفیقی از موارد زیر باشد:
• پشتیبانی از جانب دوستان و اعضای خانواده
• رفتار درمانی شناختی، که شامل یادگیری تغییر الگوهای فکری و اقداماتی جهت کمک به مدیریت علایم است
• داروهایی مانند استفاده از داروهای ضد افسردگی
بهبود سایر زمینه های سلامتی هم می تواند به درمان افسردگی کمک نماید. بعنوان مثال، استفاده از تکنیک های تمدد اعصاب و ورزش می تواند برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد.
تحقیقات قبلی نشان داده است که در بین افراد مبتلا به افسردگی، تغییراتی در ترکیب باکتری های روده هم وجود دارد.
شرکت کنندگانی که در این مطالعه شرکت کردند بزرگسالانی بودند که هم اکنون افسردگی داشتند. شرکت کنندگان در یکی از دو گروه قرار گرفتند: یک گروه پروبیوتیک را طی چهار هفته دریافت نمودند و گروه دیگر دارونما دریافت نمودند.
پروبیوتیک ها، میکروارگانیزم های زنده (مانند باکتری ها و مخمرها) هستند که در صورت مصرف، فوایدی برای سلامت دارند. آنها می توانند روی باکتری های روده تاثیر بگذارند و افراد می توانند آنها را از راه مکمل ها یا انواع خاصی از غذا دریافت نمایند.
محققان دریافتند شرکت کنندگانی که پروبیوتیک دریافت نمودند علایم افسردگی شأن کاهش پیدا کرد. آنها همینطور شاهد افزایش گروهی از باکتری ها به نام لاکتوباسیلوس در روده شرکت کنندگانی بودند که پروبیوتیک دریافت نمودند.
محققان خاطرنشان کردند همچون نکات برجسته این مطالعه، اثر حمایتی پروبیوتیک ها بر داروهای ضدافسردگی در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی جدی بود.
این یافته ها می تواند به تولید پروبیوتیک های بهتر، کارآمدتر و متناسب تر برای درمان افسردگی کمک نماید.

1401/03/26
10:37:41
5.0 / 5
748
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد