سلامت باشی SalamatBashi.ir
محققان هشدار می دهند؛

خطر مبتلاشدن به کووید 19 شدید در بیماران HIV بیشتر است

خطر مبتلاشدن به کووید 19 شدید در بیماران HIV بیشتر است

سلامت باشی: یافته ها نشان میدهد که افراد مبتلا به HIV که تعداد CD4 آنها کمتر از 350 سلول در هر میکرولیتر است، باید اقدامات احتیاطی بیشتری در مقابل کووید19 انجام دهند.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، برمبنای مطالعه پژوهشگران دانشکده جانز هاپکینز بلومبرگ، بنظر می رسد افراد مبتلا به HIV که سرکوب سیستم ایمنی متوسطی دارند، بعد از واکسیناسیون در معرض خطر ابتلاء به عفونت شدید کووید ۱۹ هستند.
این یافته ها نشان میدهد که این گروه باید برای دریافت دوزهای یادآور واکسن و سایر اقدامات کاهش دهنده ریسک در نظر گرفته شوند.
برای این مطالعه، پژوهشگران داده های سوابق الکترونیکی سلامت افراد مبتلا و بدون HIV را تحلیل و بررسی کردند. از این تعداد، ۳۶۴۹ نفر در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به عفونت کووید ۱۹ مبتلا شده بودند.
محققان دریافتند در بین گروه مبتلا به HIV، افرادی که تعداد CD۴ کمتر از ۳۵۰ سلول در میلی متر مکعب خون داشتند، در مقایسه با افراد بدون HIV، ۵۹ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به عفونت های شدید بودند.
در حال حاضر، پژوهشگران به افرادی که دارای نقص ایمنی متوسط یا شدید هستند سفارش می کند اقدامات احتیاطی بیشتری برای صیانت از خود در مقابل کووید ۱۹ انجام دهند.


منبع:

1401/08/03
09:00:50
5.0 / 5
391
تگها: بیمار , سلامت
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد