کاهش خطر مبتلاشدن به سرطان با چند تغییر غذایی

کاهش خطر مبتلاشدن به سرطان با چند تغییر غذایی

سلامت باشی: کارشناسان تاکید دارند که خطر مبتلاشدن به سرطان را می توان با اعمال تغییراتی در سبک زندگی کم کرد.


به گزارش سلامت باشی به نقل از ایسنا، اضافه وزن و چاقی با افزایش ریسک مبتلاشدن به خیلی از سرطان ها مرتبط می باشد. علاوه بر تحرک بدنی، تغییر در رژیم غذایی می تواند به داشتن وزن سالم کمک نماید.
سایت مدیکال اکسپرس در ادامه به تعدادی از سفارش هایی غذایی بمنظور کاهش خطر مبتلاشدن به سرطان پرداخته است.
مصرف میزان کافی از میوه ها، سبزیجات و حبوبات در روز: بر مصرف میوه و سبزیجات تازه توجه داشته باشید؛ چونکه این مواد خوراکی حاوی فیبر و سایر ویتامینها و مواد معدنی هستند.
استفاده از غلات کامل: غلات تصفیه شده همچون نان سفید را از وعده های غذایی روزانه خود حذف کنید.
خودداری از مصرف نوشیدنیهای حاوی مواد قندی و محدود کردن مصرف مواد غذایی پرکالری: رژیم غذایی سرشار از مواد قندی به افزایش وزن کمک می کند؛ بنا بر این سفارش می شود که مصرف این نوع از خوراکی ها و نوشیدنی ها در حداقل میزان باشد.




منبع:

1401/03/20
14:21:23
5.0 / 5
194
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد