سلامت باشی SalamatBashi.ir

آخرین اخبار از واردات واکسن کرونا

آخرین اخبار از واردات واکسن کرونا

سلامت باشی: سخنگوی سازمان غذا و دارو آخرین اخبار پیرامون روند واکسیناسیون کرونا در کشور را تشریح نمود.


به گزارش سلامت باشی به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور با اشاره به تاخیر چند روزه در روند انجام واکسیناسیون، اظهار داشت: در ۲ روز گذشته دو محموله حدود ۶ میلیون و چهارصدهزار دزی واکسن آسترازنکا و سینوفارم وارد کشور شد و به زودی در مراکز واکسیناسیون توزیع می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه روند واردات واکسیناسیون در ایام اخیر بالا رفته است و پیش ینی می شود در ایام آتی تا اختتام شهریور با سرعت بیشتری محموله های بزرگی از واکسن را عموما از کشور چین و گاهی از محل کووکس و برخی دیگر از نواحی جهان داشته باشیم. با افزایش واردات واکسن، تولید واکسن کووایران برکت و ورود به تولید صنعتی واکسن پاستوکووک انستیتو پاستور ایران را تا اختتام شهریور خواهیم داشت.
وی ادامه داد: از طرفی واکسن اسپایکوژن در میانه فاز سوم کارآزمایی بالینی است. همین طور واکسن کووپارس رازی هم در آستانه شروع فاز سوم کارآزمایی بالینی است. با این روند پیش بینی می شود در شهریور و مهر شتاب گسترده ای در واکسیناسیون داشته باشیم. طبق مواردی که اعلام کردم حتی امکان این که پیش از دهه فجر امسال هم واکسیناسیون صورت گیرد وجود دارد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباب واکسن اسپوتنیک وی، توضیح داد: باتوجه به کمبود و کندی تولید این واکسن در کشور روسیه، عملا صادرات قابل توجهی نداشته است. یک میلیون و ۲۰ هزار دُز از محل ۶۰ میلیون قرارداد به کشور ما آمده است که شاید برخی افراد که دز اول این واکسن را دریافت کرده اند در فهرست انتظار دز دوم باشند که تا چند روز آینده تامین می شود و در غیر این صورت با مطالعات صورت گرفته در دنیا و امکان تزریق واکسن جایگزین بعنوان دز دوم از میان واکسن های موجود از آنها استفاده خواهد شد.
وی درباره تولید داخلی اسپوتنیک وی، اشاره کرد: محموله آزمایشی آن تولید شده است و جهت تایید و تکمیل مدارک به کشور روسیه ارسال شده است. در صورت تایید و ارسال همه مدارک موید از سمت کشور روسیه، سازمان غذا و دارو ظرف ۶ یا ۷ روز تاییدیه نهایی برای تولید واکسن تک دوزی اسپوتنیک لایت در کشور را صادر خواهدنمود. هم اکنون این واکسن هیچ نوع تولید انبوه، توزیع و یا صادراتی ندارد و مطالب مطرح شده در فضای مجازی حقیقت ندارد.
جهانپور که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می کرد، افزود: خوشبختانه تا به امروز ۳۰ درصد جمعیت هدف، حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده اند و در ایام آتی هم سرعت واکسیناسیون شتاب بیشتری خواهد یافت.




منبع:

1400/06/14
08:44:01
5.0 / 5
1124
تگها: آزمایش , دارو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد