متخصص تغذیه عنوان كرد؛

اهمیت طبخ غذا با روغن های خوراکی گیاهی

اهمیت طبخ غذا با روغن های خوراکی گیاهی

به گزارش سلامت باشی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر استفاده از روغن های خوراکی گیاهی در طبخ غذا تاکید نمود.


به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر، منصور رضایی، ضمن اشاره به روغن های گیاهی نظیر کلزا، سویا، آفتابگردان و جوانه گندم بعنوان منبع غنی ویتامین E، اظهار داشت: در طبخ و فرآوری غذاها حتما از انواع روغن های خوراکی گیاهی استفاده گردد. این دکترای تغذیه اضافه کرد: گرچه روغن ماهی، روغن زیتون و انواع مغزها بعنوان منابع خوب ویتامین E به شمار می آیند اما نباید بیشتر از نیاز مصرف شوند چونکه منجر به اضافه وزن یا چاقی می شوند. رضایی، سبزی ها و میوه های تازه را منبع غنی غذایی ویتامین C برشمرد و اضافه کرد: این ویتامین به علت وجود آنتی اکسیدان سبب افزایش مقاومت بدن نسبت به عفونت ها و افزایش جذب آهن و اسید فولیک در بدن می شود و نسبت به حرارت، نور و محیط قلیایی بسیار حساس است. به نقل از ایشان، مهم ترین منابع ویتامین C شامل مرکبات، فلفل سبز، کلم بروکلی، گل کلم، کلم برگ، گوجه فرنگی، سبزیجات برگی شکل سبز (سبزی خوردن)، اسفناج، کیوی، کدو حلوایی و سیب زمینی است و برای حفظ ویتامین های موجود باید میوه ها و سبزی ها تا حد امکان به صورت خام و تازه مصرف شوند.

1402/06/08
08:07:42
5.0 / 5
302
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
لینک دوستان سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد