سلامت باشی SalamatBashi.ir
وزیر بهداشت:

بیمارستانهای دولتی همانند خصوصی ها در رسیدگی به بیمار عمل کنند

بیمارستانهای دولتی همانند خصوصی ها در رسیدگی به بیمار عمل کنند

به گزارش سلامت باشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار نمود: در همه گیری ویروس کرونا، جامعه پزشکی و پرستاران نمره بسیار خوبی را دریافت نمودند و صحنه های بی نظیری از فداکاری و ایثارگری را در خدمات رسانی به بیماران خلق کردند.


به گزارش سلامت باشی به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در نشست با پرستاران منتخب خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت مقام پرستار با اعلان اینکه تقارن میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار افتخار جامعه پرستاری بوده و این مساله نشان دهنده ارزش بالای کار پرستاران است اشاره کرد: در نظام سلامت، گروههای مختلفی در زمینه های مختلف تشخیصی، درمانی، توانبخشی درحال خدمات رسانی هستند اما پرستاران ارزش ویژه ای در سیستم سلامت دارند و علت آن این است که پرستاران با بیمار عجین می شوند و حضورشان در بالین بیمار، ۲۴ ساعته و مستمر است.
وی با اعلان اینکه در احادیث گهربار ائمه اطهار(ع) بارها تاکید گردیده است مراقبت از بیمار، ارزش و ثواب بالایی در نزد پروردگار متعال دارد اشاره کرد: این امر افتخاری برای جامعه پرستاری است که توانسته اند به درجه بالایی از ارزش ها نائل شوند.
وزیر بهداشت با اعلان اینکه در سیستم سلامت و بیمارستانها، پزشکان، تنها در زمان ویزیت بر بالین بیمار حاضر می شوند و این در حالیست که حضور پرستاران در کنار بیمار مستمر و ۲۴ ساعته است اشاره کرد: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت نماییم که تفاوتی میان بیمارستانهای خصوصی و دولتی در رسیدگی به بیماران وجود نداشته باشد.
عین اللهی اشاره کرد: بیشتر مراجعین به مراکز درمانی دولتی، افراد با درآمد متوسط و پایین هستند و بیمارانی که از سطح درآمد بالایی برخوردار می باشند به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند و انتظار می رود، بیمارستانهای دولتی همانند بیمارستانهای خصوصی در رسیدگی به بیمار عمل کنند.
وی با اعلان اینکه بحث روانی ارتباط با بیمار از خود درمان بیماری بالاتر است و اعتمادی که بیمار به سیستم درمانی پیدا می کند می تواند در روند درمانی بسیار موثر باشد اشاره کرد: سلامت معنوی باید در دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا زیر بناهای بسیار قوی و غنی در فرهنگ کشورمان وجود دارد که باید از این مساله حداکثر استفاده را نمود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه همجواری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) فرصتی باارزش را برای توسعه سلامت معنوی و خدمات رسانی به بیماران داخلی و بین المللی فراهم نموده است اظهار نمود: زمانی که فردی گرفتار بیماری می شود، ارتباطش با خداوند متعال بیشتر می شود و این راستا می توان با فراهم نمودن مکان های عبادی و توجه به معنویات در مراکز درمانی این امر را تقویت کرد و پرستاران نیز دراین زمینه می توانند نقش موثری را ایفا نمایند.
عین اللهی با اعلان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه علوم پزشکی بیشترین موفقیت را در بین سایر رشته ها کسب نمود و به درجات بالای علمی دست یافت و حضور بیماران بین المللی از کشورهای دیگر نشان دهنده موفقیت کشورمان در زمینه پزشکی است اظهار نمود: این در حالیست که قبل از انقلاب اسلامی، برای پیش پا افتاده ترین درمانها و عمل های جراحی نیازمند سایر کشورها بودیم و پزشکان خارجی با کم ترین کیفیت در مناطق مختلف کشورمان حضور داشتند.
وی با اعلان اینکه در دوران همه گیری ویروس کرونا، در خیلی از کشورها که درحوزه پزشکی و پرستاری الگوی سایر کشورها هستند، بیماران بر روی زمین ماندند و خدمات مناسبی را دریافت نکردند، اشاره کرد: این در حالیست که در طول این مدت با همت جامعه پزشکی و خصوصاً پرستاران کشورمان هیچ بیماری روی زمین نماند و به طور قطع خدمات این قشر در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.
وزیر بهداشت با اعلان اینکه باید برای بعد از پاندمی کرونا نیز آمادگی های لازم را فراهم نمود تا با بهره گیری از تجربیات این دوران بتوانیم، تمامی حوزه های مرتبط را ارتقاء دادخاطر نشان کرد: در زمینه ثبت اطلاعات و مستند سازی، جامعه پرستاری با مشکلات مختلفی روبروست که این امر را می توان با همکاری فناوری اطلاعات مرتفع کرد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد باتوجه به زیر ساخت های مناسبی که در این عرصه دارد می تواند پیشگام باشد.
عین اللهی، با تاکید بر توسعه مراکز تحقیقاتی وپژوهشی در زمینه پرستاری اظهار نمود: زیر بنای هر کار و اقدامی پژوهش است و انتظار می رود که مراکز تحقیقاتی در زمینه پرستاری گسترش یابد تا بتوانند در ارائه نظرات و رفع مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش موفق عمل کنند.
به گزارش وبدا، وی با اعلان اینکه در دوران همه گیری ویروس کرونا ۲۰۵ نفر از مدافعان سلامت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری است اشاره کرد: تمام توان و تلاش خودرا برای ارتقاء جامعه پرستاری انجام خواهیم داد و ان شاء الله این مساله را در عمل خواهید دید.




منبع:

1400/09/19
21:39:58
5.0 / 5
1024
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد