سلامت باشی SalamatBashi.ir
رحیم نیا:

۱۴ هزار پانسمان بیماران پروانه ای در انبار وزارت بهداشت موجود است

۱۴ هزار پانسمان بیماران پروانه ای در انبار وزارت بهداشت موجود است

به گزارش سلامت باشی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اظهار داشت: 71 هزار و 847 قطعه پانسمان تحویل شده و الان 14 هزار و 493 قطعه در انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی موجود است.



به گزارش سلامت باشی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، علیرضا رحیم نیا مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه خریداری پانسمان های بیماران ای بی عملاً تا سال ۹۹ توسط بنیاد برکت انجام و سپس با نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی به هیأت امنای صرفه جویی ارزی تحویل داده می شد، اظهار داشت: متأسفانه به دنبال تحریم های آمریکا از سال ۹۹ به بعد شرکت سوئدی که تولید کننده این پانسمان ها بود، اعلام نمود در ایران نمایندگی انحصاری ندارد و به سبب عدم امکان تهیه این پانسمان ها بیماران با مشکل مواجه گشتند و متأسفانه چند تن از مبتلایان فوت کردند.
وی افزود: پس از این موضوع، نمایندگی یونیسف در ایران وارد عمل و محموله حدود ۱.۱ میلیون یورویی وارد کشور کرد و پول این محموله را آلمان بعنوان کمک های بشردوستانه پرداخت کرد؛ محموله وارد شده ۱۳۷ پالت و به وزن ۶۵۵۰ کیلوگرم بود که وارد انبار هیأت امنا شد.
رحیم نیا اشاره کرد: در خرداد ماه ۹۹ پانسمان های وارد شده توسط نمایندگان هیأت امنا و مرکز مدیریت پیوند شمارش و طی یک صورت جلسه به معاون درمان و اداره کل تجهیزات اعلام گردید.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به این که تعداد کل پانسمان های وارد شده ۸۶ هزار و ۳۴۰ قطعه بود که ۱۴ حواله از این پانسمان ها تحویل خانه ای بی شده است، توضیح داد: ۷۱ هزار و ۸۴۷ قطعه تحویل شده و ۱۴ هزار و ۴۹۳ قطعه حالا در انبار هیأت امنا موجود است که در صورت نیاز و درخواست تحویل خانه ای بی خواهد شد.
وی در آخر اشاره کرد: با آماری که اعلام کردم متوجه خواهید شد که هیچ اختلافی وجود ندارد و پانسمانی مفقود نشده است.
به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی گلپایگانی در نشستی خبری که به مناسبت هفته جهانی بیماران پروانه ای در خانه ای بی برگزار شد، با اشاره به مشکلات تامین پانسمان بیماران ای بی بعد از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشته بود: با کوشش های ما یونیسف ۵.۸ تُن پانسمان به وزارت بهداشت تحویل داد. امروز یکسال و نیم از آن روز می گذرد و من بارها اعلام کردم که این پانسمان دارد در بازار آزاد خرید و فروش می شود و قسمتی از آن از بازار آزاد سر دارد. امروز تقریباً ۲۵۰۰ کیلو از این پانسمان مفقود است و متأسفانه تا این لحظه با وجود این که پایگاه های خبری بسیاری به این مساله پرداختند، اما کسی پاسخگو نبود. دراین زمینه حجم زیادی خبر نشر دادیم که سازمان غذا و دارو و وزیر بهداشت وقت پاسخ بدهند که این پانسمان ها چه شدند؟. ۲۵۰۰ کیلو از این پانسمان هنوز به ما داده نشده است. حال اگر من بی ربط صحبت می کنم باید با من برخورد کنند، اما اگر آنها تخلف کردند و پانسمان وارد بازار آزاد شده، با آنها برخورد کنند. باید این مساله رصد شود.



منبع:

1400/08/13
20:36:16
5.0 / 5
981
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد