سلامت باشی SalamatBashi.ir
یافته محققان ژاپنی؛

تطبیق ورزش درمانی مناسب برای بیماران نارسایی قلبی

تطبیق ورزش درمانی مناسب برای بیماران نارسایی قلبی

سلامت باشی: در صورتیکه مشخص شده است ورزش درمانی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی با عملکرد قلب پایین یک چاره موثر است، میزان و شکل ورزش که اثرات مطلوب را به همراه دارد هنوز نامشخص است.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر به نقل از مدیکال اکسپرس، در تحقیقی برای درک این که چگونه فشار اکسایشی ناشی از ورزش بر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی تأثیر می گذارد، پژوهشگران دانشگاه اوساکا ژاپن نشان دادند بیمارانی که تحت تست ورزش قلبی ریوی قرار گرفته و افزایش فشار اکسایشی را نشان دادند، تشخیص بیماری شأن ضعیف تر بود.
«آتسوشی شیباتا»، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «این نتایج نشان میدهد که برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، هر نوع ورزشی ممکنست مؤثرترین ابزار تشخیص نباشد.»
وی در ادامه می افزاید: «ما باید بدانیم چه نوع ورزش و به چه میزان برای هر بیمار مناسب می باشد و اندازه گیری سطح فشار اکسایشی امیدوارکننده است.»
محققان در این مطالعه، از ماه ژوئیه ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۵، ۹۴ شرکت کننده را از لحاظ برنامه توانبخشی قلبی مورد بررسی قرار دادند.
مقدار متابولیت های اکسیژن واکنشی دیاکرون (d-ROM)، که نشان دهنده فشار اکسایشی است، از نمونه های خون بیمار قبل و پس از انجام تست ورزش قلبی ریوی گرفته شد. این گروه Δd-ROM را بعنوان تغییر در مقادیر d-ROM قبل و پس از آزمایش تعریف کردند و سپس رابطه آنرا با تشخیص بیماری بررسی کردند.
در طول دوره پیگیری، نتایج نشان داد که مرگ و میر به هر علتی در گروه Δd-ROM مثبت نسبت به گروه Δd-ROM منفی بطور قابل توجهی بیشتر بود و بستری مجدد برای نارسایی قلبی نیز در گروه Δd-ROM مثبت به میزان شایان توجهی بیشتر بود. این رابطه بدون در نظر گرفتن سایز بدن یا تحمل ورزش، یک عامل تشخیصی ثابت باقی ماند.
ورزش ممکنست برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی زمانی که قابلیت آنتی اکسیدانی را افزایش و فشار اکسایشی را می کاهد، مفید باشد، اما این مطالعه نشان میدهد که اگر فشار اکسایشی را بیشتر افزایش دهد، ممکنست مضر باشد.
محققان اذعان می کنند که برای تطبیق ورزش درمانی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، لازم است نشان داده شود که سبک ورزش و فشار اکسایشی ناشی از میزان ورزش، مؤثرتر از ورزش درمانی معمولی است.


منبع:

1400/06/02
10:02:10
5.0 / 5
1092
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد