سلامت باشی SalamatBashi.ir

کدام رشته پزشکی را چشم عالم پزشکی می نامند

کدام رشته پزشکی را چشم عالم پزشکی می نامند

به گزارش سلامت باشی، مدیر گروه تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی را یک رشته کاربردی و هیجان انگیز در بین رشته های مختلف علوم پزشکی توصیف کرد.


به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر، فریبرز فائقی، رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی را ترکیبی از علم، دانش، تخصص، فناوری و هنر تلفیق و به کارگیری اصولی این موارد برای تشخیص بیماریها دانست و اظهار داشت: به علت نقش ویژه این رشته در تشخیص بیماریهای مختلف به آن «چشم عالم پزشکی» هم گفته می شود. وی با اشاره به گسترش کاربرد هوش مصنوعی در زندگی بشری و علوم و تخصص های مختلف، اضافه کرد: در علوم پزشکی همچون رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی شاهد گسترش کاربرد هوش مصنوعی در حوزه های تشخیص، آموزش، پژوهش و درمان هستیم.
به گفته فائقی، ورود هوش مصنوعی سبب ایجاد تحولی شگرف در امر آموزش و یادگیری رادیولوژی بالینی، پایه و علوم تصویربرداری پزشکی شده است.
وی به طراحی و عرضه اپلیکیشن های آموزشی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی اشاره نمود و اضافه کرد: این مساله سبب ایجاد بستر مناسبی برای عرضه آموزش های تعاملی(interactive)، سازگار یافته با شرایط خاص، کسب تجارب یادگیری مؤثر در زمینه های مختلف علمی و پیچیده آموزش علوم پایه و بالینی به فراگیران شده است.
این دکترای تخصصی فیزیک پزشکی، یادگیری ارتقا یافته با فناوری را یکی از موارد بسیار مهمی برشمرد که امروزه در جهان و ایران مورد توجه قرار دارد.
به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اپلیکیشن ها و پلت فرم های مذکور بستر مناسبی برای آموزش مفاهیم پیچیده بالینی و افزایش مهارت پزشکان و دستیاران در حوزه تشخیص ضایعات با استفاده از تصاویر فراهم می شود. از دیدگاه فناوری تصویربرداری پزشکی هم می تواند مهارت های تخصصی مورد نیاز برای تهیه تصاویر باکیفیت بالا و متناسب با نیاز بالینی و شرایط هر بیمار را به تکنولوژیست ها و دانشجویان این رشته آموزش دهد.
فائقی استفاده از حقیقت مجازی یا Virtual learning برای یادگیری و آموزش را از دیگر ابزاری مطرح کرد که با شبیه سازی شرایط بالینی توانسته امکان یادگیری مؤثر فراگیران را بدون ایجاد ریسک برای بیمار فراهم آورد و تصریح کرد: اغلب اپلیکیشن ها از قابلیت طراحی و انجام آزمون بر روی مخاطبان و عرضه نمره و فیدبک به فراگیران برخوردار می باشند.
این دکترای تخصصی فیزیک پزشکی، یادگیری ارتقا یافته با فناوری را یکی از موارد بسیار مهمی برشمرد که امروزه در جهان و ایران مورد توجه قرار دارد. فائقی استفاده از حقیقت مجازی یا Virtual learning برای یادگیری و آموزش را از دیگر ابزاری بیان کرد که با شبیه سازی شرایط بالینی توانسته امکان یادگیری مؤثر فراگیران را بدون ایجاد ریسک برای بیمار فراهم آورد و خاطرنشان کرد: اغلب اپلیکیشن ها از قابلیت طراحی و انجام آزمون بر روی مخاطبان و عرضه نمره و فیدبک به فراگیران برخوردار می باشند.


1404/08/17
12:05:24
5.0 / 5
7
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد