کدام رشته پزشکی را چشم عالم پزشکی می نامند
به گزارش سلامت باشی، مدیر گروه تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی را یک رشته کاربردی و هیجان انگیز در بین رشته های مختلف علوم پزشکی توصیف کرد.
به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر، فریبرز فائقی، رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی را ترکیبی از علم، دانش، تخصص، فناوری و هنر تلفیق و به کارگیری اصولی این موارد برای تشخیص بیماریها دانست و اظهار داشت: به علت نقش ویژه این رشته در تشخیص بیماریهای مختلف به آن «چشم عالم پزشکی» هم گفته می شود. وی با اشاره به گسترش کاربرد هوش مصنوعی در زندگی بشری و علوم و تخصص های مختلف، اضافه کرد: در علوم پزشکی همچون رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی شاهد گسترش کاربرد هوش مصنوعی در حوزه های تشخیص، آموزش، پژوهش و درمان هستیم.
به گفته فائقی، ورود هوش مصنوعی سبب ایجاد تحولی شگرف در امر آموزش و یادگیری رادیولوژی بالینی، پایه و علوم تصویربرداری پزشکی شده است.
وی به طراحی و عرضه اپلیکیشن های آموزشی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی اشاره نمود و اضافه کرد: این مساله سبب ایجاد بستر مناسبی برای عرضه آموزش های تعاملی(interactive)، سازگار یافته با شرایط خاص، کسب تجارب یادگیری مؤثر در زمینه های مختلف علمی و پیچیده آموزش علوم پایه و بالینی به فراگیران شده است.
این دکترای تخصصی فیزیک پزشکی، یادگیری ارتقا یافته با فناوری را یکی از موارد بسیار مهمی برشمرد که امروزه در جهان و ایران مورد توجه قرار دارد.
به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اپلیکیشن ها و پلت فرم های مذکور بستر مناسبی برای آموزش مفاهیم پیچیده بالینی و افزایش مهارت پزشکان و دستیاران در حوزه تشخیص ضایعات با استفاده از تصاویر فراهم می شود. از دیدگاه فناوری تصویربرداری پزشکی هم می تواند مهارت های تخصصی مورد نیاز برای تهیه تصاویر باکیفیت بالا و متناسب با نیاز بالینی و شرایط هر بیمار را به تکنولوژیست ها و دانشجویان این رشته آموزش دهد.
فائقی استفاده از حقیقت مجازی یا Virtual learning برای یادگیری و آموزش را از دیگر ابزاری مطرح کرد که با شبیه سازی شرایط بالینی توانسته امکان یادگیری مؤثر فراگیران را بدون ایجاد ریسک برای بیمار فراهم آورد و تصریح کرد: اغلب اپلیکیشن ها از قابلیت طراحی و انجام آزمون بر روی مخاطبان و عرضه نمره و فیدبک به فراگیران برخوردار می باشند.
این دکترای تخصصی فیزیک پزشکی، یادگیری ارتقا یافته با فناوری را یکی از موارد بسیار مهمی برشمرد که امروزه در جهان و ایران مورد توجه قرار دارد. فائقی استفاده از حقیقت مجازی یا Virtual learning برای یادگیری و آموزش را از دیگر ابزاری بیان کرد که با شبیه سازی شرایط بالینی توانسته امکان یادگیری مؤثر فراگیران را بدون ایجاد ریسک برای بیمار فراهم آورد و خاطرنشان کرد: اغلب اپلیکیشن ها از قابلیت طراحی و انجام آزمون بر روی مخاطبان و عرضه نمره و فیدبک به فراگیران برخوردار می باشند.
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب