سلامت باشی SalamatBashi.ir

اخطار کمبود آنتی بیوتیک در آلمان

اخطار کمبود آنتی بیوتیک در آلمان

به گزارش سلامت باشی، بحران کمبود دارو بخصوص آنتی بیوتیک ها از آغاز سالجاری در آلمان جدی تر شده است.


به گزارش سلامت باشی به نقل از آناتولی، ماه گذشته، وزارت بهداشت آلمان به کمبود آنتی بیوتیک برای کودکان اعتراف کرد و قول داد تا برای رفع این مشکل اقداماتی انجام دهد.
برای مقابله با بحران، وزارت بهداشت آلمان همینطور مکانیسم های لازم را معرفی نمود. همچون آنها این بود که به مقامات محلی اجازه داد تا در صورت نیاز از خارج از کشور هم این آنتی بیوتیک ها را به روشی غیر بوروکراتیک خریداری کنند.
«یاکوب ماسکه»، سخنگوی انجمن متخصصان اطفال آلمان (BVKJ) در مصاحبه با آناتولی اظهار داشت که کمبود آنتی بیوتیک به صورت خاص بر افراد مسن و همینطور کودکان تأثیر می گذارد.
کمبود دارو در آلمان/ دسترسی دشوار به بیشتر از ۲۵۰ قلم دارو بحران کمبود دارو در اروپا/ آموکسی سیلین و استامینوفن کمیاب شد زنگ خطر کمبود داروی کودکان در اروپا وی با اشاره به اینکه نیاز فوری به رفع بحران کمبود آنتی بیوتیک وجود دارد، اخطار داد که امکان دارد این شرایط یک وضعیت اضطراری باشد که آلمان قبلاً هیچگاه آنرا تجربه نکرده است.
در همین حال ماسکه اظهار نمود: باآنکه بیمارستان ها حالا می توانند از بیماران نسبتا خوب مراقبت کنند اما عرضه آنتی بیوتیک ها برای برخی بیماری ها مانند عفونت و ذات الریه در نوزادان در سطح مطلوبی نیست.
وی با تکیه بر ضرورت حل فوری این موضوع، اظهار داشت: پزشکان به صورت مداوم به مسئولان مربوطه در مورد این مورد اخطار داده اند.
ماسکه اذعان کرد: آنچه حالا در آلمان اتفاق می افتد، تنها نوک کوه یخ است.
به تازگی هم پزشکان اطفال در کشورهای اروپایی در رابطه با کمبود داروی کودکان همچون آنتی بیوتیک و داروی آسم اخطار داده اند. پزشکان اروپایی در نامه ای خطاب به وزرای بهداشت تاکید نمودند که "یافتن چاره ای سریع، قابل اعتماد و پایدار" برای حل این مشکل در اروپا ضروریست.
این نامه خطاب به وزرای بهداشت اتریش، فرانسه، آلمان، منطقه تیرول جنوبی ایتالیا و سوئیس ارسال شده است.
در طول زمستان به علت افزایش تقاضا برای داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها، اروپا شاهد کمبود این دارو و سایر داروها بوده است.



1402/02/19
10:19:44
5.0 / 5
415
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد