گزارش جدید محققان؛

مصرف غذاهای دریایی برای زنان آبستن خوب یا بد

مصرف غذاهای دریایی برای زنان آبستن خوب یا بد

به گزارش سلامت باشی، زنان آبستن سفارش در مورد این که چه چیزی برای خوردن بی خطر است، را زیاد می شنوند.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، اما یک سفارش که اهمیت ویژه ای دارد در مورد غذاهای دریایی است: در دوران بارداری، زنان باید به اندازه کافی غذاهای دریایی بخورند تا از مزایای سلامتی بهره مند شوند، اما نه آنقدر که خطر برخی عواقب مهم را افزایش دهد. آنها همینطور باید مراقب طرز تهیه ماهی مصرفی خود باشند.
دکتر «وایا لیدا چاتزی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، اظهار داشت: «ماهی منبع مهمی از مواد مغذی است و نباید از مصرف آن اجتناب کرد.»
چاتزی سفارش کرد: «اما زنان آبستن باید طبق سفارش ها از یک تا سه وعده ماهی در هفته استفاده نمایند و به علت آلودگی احتمالی ماهی به جیوه و سایر آلاینده های آلی پایدار، بیشتر از این مصرف نکنند.»
فواید اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی های خاص قابل توجه است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده خاطرنشان می کند که یکی از مواد مغذی موجود در ماهی، کولین، است که از رشد طناب نخاعی و رشد شناختی کودک حمایت می کند.
در این مطالعه، محققان دریافتند که فرزندان مادرانی که در طول حاملگی یک تا سه بار در هفته ماهی می خوردند، دور کمر، فشار خون و سطح کلسترول بهتری داشتند که همه نشانگرهای سلامت متابولیک هستند. این تحقیق زمانی انجام شد که کودکان ۶ تا ۱۲ ساله بودند.
برعکس، مطالعه ای که اسیدهای چرب EPA و DHA با زنجیره بلند را در خون زنان آبستن اندازه گیری نمود، به این نتیجه رسید آنهایی که در سه ماهه اول و دوم حاملگی پایین ترین میزان این اسیدهای چرب را داشتند، در مقایسه با آنهایی که بالاترین میزان را داشتند، ۱۰ برابر بیشتر در معرض زایمان زودرس بودند. EPA و DHA معمولا در ماهی یافت می شوند.
اما افراد آبستن چقدر می توانند غذاهای دریایی بخورند؟ بر اساس گزارش محققان، ماهی پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها را تأمین می کند.
از جمله مواد مغذی موجود در ماهی میتوان به چربی های امگا ۳ و امگا ۶، آهن، ید، کولین، پروتئین، سلنیوم و ویتامین های D و B۱۲ اشاره نمود.
توصیه می شود زنان آبستن و شیرده هر هفته ۲۲۵ تا ۳۵۰ گرم از انواع ماهی ایمن مصرف کنند.
محققان تاکید می کنند سوشی، ساشیمی و سرویچه و همینطور صدف خام، و گوش ماهی همچون غذاهایی هستند که باید زنان آبستن از مصرف آنها اجتناب کنند، چونکه امکان دارد حاوی انگل یا باکتری همچون لیستریا باشد که با عوارض شدید حاملگی مرتبط می باشد.
همه غذاهای دریایی باید با دمای ۱۴۵ درجه فارنهایت پخته شوند.
در مورد ماهی دودی هم به علت خطر لیستریا احتیاط کنید، مگر این که در دمای ۱۶۵ درجه فارنهایت پخته شده، یا کنسرو شده باشند.


منبع:

1401/11/27
12:45:52
5.0 / 5
393
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
لینک دوستان سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد