آگاهی سلامت؛

چگونه در هوای آلوده سلامت بمانیم

چگونه در هوای آلوده سلامت بمانیم

سلامت باشی: آلودگی هوا، بزرگ ترین تهدید زیست محیطی برای سلامت انسان است که متأسفانه ساکنان شهرهای صنعتی و پرجمعیت را به شدت تهدید می کند.


به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر، بررسی وضعیت روزانه آلودگی هوا در منطقه زندگی می تواند کمک کننده باشد تا آن زمان که سطح آلودگی بالا رفت از ورزش در فضای باز خودداری کنید یا هنگامی که هوا بد است بجای رفتن به مرکز خرید یا باشگاه ورزشی، در داخل خانه قدم بزنید و ورزش کنید. همیشه از ورزش در نزدیکی مناطق پرتردد خودداری کنید، حتی زمانی که کیفیت هوا ظاهراً مطلوب است. وسایل نقلیه در بزرگراه های شلوغ می توانند سطح آلودگی بالایی را تا بیش از ۵۰۰ متر از محیط اطرافشان ایجاد کنند. انرژی کمتری در خانه خود مصرف کنید. برق و سایر منابع انرژی موجب ایجاد آلودگی هوا می شود. چوب یا زباله را نسوزانید چونکه سوزاندن هیزم و زباله یکی از منابع اصلی آلودگی است و به کسی اجازه ندهید در داخل خانه سیگار بکشد. همین طور برخی مواد غذایی هم وجود دارند که برای کاهش اثرات آلودگی هوا بر بدن می توانید آنها را بیشتر مصرف کنید. گوجه فرنگی گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، یک آنتی اکسیدان که به عنوان یک لایه محافظ برای سیستم تنفسی در مقابل ذرات گرد و غبار موجود در هوا عمل می کند. زردچوبه کورکومین موجود در زردچوبه یک آنتی اکسیدان شناخته شده است و گفته می شود که به صیانت از ریه ها در مقابل اثرات سمی آلاینده ها کمک کی کند و سموم کبد را نیز کم می کند. مرکبات مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو سرشار از ویتامین C هستند. مصرف منظم مرکبات به کاهش اثرات مضر مه دود و حفظ سلامت ریه ها کمک می نماید. چای سبز چای سبز که سرشار از آنتی اکسیدان ها است، می تواند به شما کمک نماید تا از شر سموم بدن خلاص شوید. مصرف دو فنجان از این چای در روز مؤثر است.

1401/11/01
11:55:22
5.0 / 5
366
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد