سلامت باشی SalamatBashi.ir
با حضور وزیر بهداشت؛

راه اندازی بزرگترین پد هوایی کشور در اراک

راه اندازی بزرگترین پد هوایی کشور در اراک

به گزارش سلامت باشی، مرکزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بزرگترین پد هلیکوپتر کشور امروز در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک راه اندازی شد.


دکتر بهرام عین اللهی ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ در جریان سفر به استان مرکزی و آیین افتتاح پد هوایی و پایگاه اورژانس هوایی در اراک در جمع خبرنگاران اظهار نمود: موقعیت استان مرکزی به گونه ای است که با تردد شمار خیلی از وسایل نقلیه روبرو است و از سویی به علت پراکندگی روستاها و شهرها نیاز به بالگرد دارد.
وی با اشاره به اینکه بالگردی که در اختیار استان مرکزی است بسیار پیشرفته بوده و طبق قرارداد منعقد شده با هوانیروز و وزارت بهداشت در اختیار استان قرار گرفته است، اظهار داشت: داخل بالگرد انواع امکانات پزشکی مورد نیاز تعبیه شده است و حتی امکانات icu و ونتیلاتور نیز مهیاست.
وی با اشاره به اینکه مسئله انتقال بیمار در کشور بسیار مهم می باشد، اظهار داشت: کشور آب و هوای متنوعی دارد و در این خصوص برای توسعه اورژانس هوایی باید تلاش بیشتری صورت گیرد که خوشبختانه در استان مرکزی این امر به انجام رسیده است.
عین اللهی اضافه کرد: در این پایگاه اتوبوس آمبولانس نیز وجود دارد که بسیار پیشرفته است و امکان بستری بیمار در داخل آن وجود دارد و در مراسم اربعین این اتوبوس ها بسیار مورد استفاده قرار گرفت و دو دستگاه دیگر نیز به استان اختصاص می یابد که می توانند فعالیتهای خودرا ارتقا بخشند.
به گزارش سلامت باشی به نقل از ایسنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک، نیز اظهار داشت: این پایگاه با ۱۷ هزار مترمربع بزرگترین پایگاه پد هوایی کشور به حساب می آید و دارای پد استاندارد، محل اسکان پرسنل و جایگاه سوخت است و برای این پایگاه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار با کمک خیرین و دانشگاه علوم پزشکی اراک هزینه شده است.
بهروز ایران نژاد اظهار داشت: در نظر است که در فاز دوم، این پایگاه به مرکز آموزش اورژانس هوایی کشور تبدیل گردد، برای این فاز حداقل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ظرف دو سال پروژه را تمام می نماییم.
وی اظهار داشت: تنها یک بالگرد در استان وجود دارد که از سال ۹۷ فعال شده و از طلوع تا غروب آفتاب مشغول ماموریت است و با عنایت به فصول سال تعداد ماموریت های آن متفاوت می باشد به صورتی که در تابستان این ماموریت ها افزایش خواهد یافت و حتی در بعضی از روزها ۲۰ ماموریت نیز انجام شده است و در زمستان نیز کاسته می شود.




منبع:

1401/09/18
13:19:47
5.0 / 5
509
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد