توصه محققان؛

تعداد قدمهای مورد نیاز برای تقویت سلامت را بدانید

تعداد قدمهای مورد نیاز برای تقویت سلامت را بدانید

سلامت باشی: یک مطالعه جدید نشان میدهد که برداشتن 10، 000 قدم در روز، یا حتی کمی کمتر، ممکنست برای بهبود سلامت کافی باشد.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران دریافتند که در بین ۶۰۰۰ بزرگسال میانسال و مسن، کسانی که روزانه حداقل ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ قدم برمی دارند، با خطر کمتر ابتلاء به مجموعه ای از مشکلات در طول هفت سال روبرو بودند. این مشکلات شامل چاقی، فشار خون بالا، دیابت، آپنه خواب، رفلاکس اسید معده و افسردگی بالینی بود.
این تعداد گام معادل حدودا ۶.۵ کیلومتر راه رفتن، بر طبق سرعت است.
با این حال، پژوهشگران هشدار دادند که بیش از اندازه درگیر این مساله نباشید. بلکه هرچقدر می توانید فعال تر باشید.
در واقع، این مطالعه نشان داد که وقتی نوبت به پیش گیری از چاقی و برخی بیماریهای دیگر می رسد، هرچه قدم های بیشتری داشته باشیم، بهتر است.
دکتر «چیپ لاوی»، مدیر پزشکی توانبخشی و پیشگیری قلبی در مؤسسه قلب و عروق جان اوشنر در نیواورلئان، اظهار داشت: «این یک فرمول ساده است. اگر هدف کنترل وزن است، هرچه بیشتر راه بروید یا بدوید، کالری بیشتری می سوزانید.»
او اشاره کرد: «اثر خالص فعالیت زیاد همچنان به کاهش وزن منجر می شود. و این مسئله می تواند خطر بیماری قلبی، دیابت و طیف وسیعی از بیماریهای دیگر را کم کند.»
لاوی همین طور اشاره کرد: «سرعت گام برداشتن، کلیدی برای تقویت تناسب اندام قلبی عروقی است. تناسب اندام یکی از قوی ترین محافظ ها در مقابل بیشتر بیماریها است.»
پیام اصلی مطالعه این است: تحرک داشته باشید تا خطر ابتلاء به بیماریهای مزمن کم شود.
این مطالعه شامل بیش از ۶۰۰۰ بزرگسال ۴۱ تا ۶۷ ساله بود که قدمهای روزانه خودرا اندازه گیری می کردند. پژوهشگران با دسترسی به سوابق سلامت الکترونیکی بررسی کردند که چگونه تعداد قدم های روزانه آنها با خطر ابتلاء به بیماریهای مزمن مختلف مرتبط می باشد.
سطح فعالیت شرکت کنندگان بطور متوسط طی چهار سال مورد پیگیری قرار|گرفت. میانگین تعداد قدمهای روزانه برای گروه حدود ۷۷۰۰ قدم بود.
این مطالعه نشان داد در طول هفت سال، افرادی که حداقل ۸۲۰۰ قدم در روز برمی داشتند کمتر در معرض چاقی قرار داشتند. آنها همین طور با خطر کمتر ابتلاء به آپنه خواب، اختلال تنفس شبانه و بیماری ریفلاکس روبرو بودند. احتمال تشخیص افسردگی اساسی نیز در این افراد کم شد.
اما قدمهای بیشتر حتی نتایج بهتری به همراه دارد.
افرادی که در ۲۵ درصد بالای تعداد قدم ها قرار داشتند که به طور معمول نزدیک به ۱۱۰۰۰ قدم در روز بود، در مقایسه با افرادی که در ۲۵ درصد پایین تر بودند، که تعداد گام هایشان حدود ۶۰۰۰ بود، حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر احتمال داشت به این بیماریها و مشکلات مبتلا شوند.
محققان به مثال مشخص تری در این زمینه اشاره کردند: اگر یک فرد دارای اضافه وزن تعداد قدمهای روزانه خودرا از ۶۰۰۰ به ۱۱۰۰۰ افزایش دهد، می تواند احتمال چاق شدن را تا ۶۴ درصد کم کند.


منبع:

1401/07/27
09:51:18
5.0 / 5
410
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
لینک دوستان سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد