افراد مبتلا به آستیگماتیسم از حالت تاریک گوشی استفاده نکنند

افراد مبتلا به آستیگماتیسم از حالت تاریک گوشی استفاده نکنند

به گزارش سلامت باشی، خراسان رضوی حتما این سناریو به نظرتان آشنا می رسد، در نیمه های شب برای چک کردن گوشی خود غلت می زنید و ناگهان با روشن شدن صفحه نمایش با انفجار نوری شدید مواجه می شوید و از آنجاییکه این انتقال شدید از تاریک به روشن می تواند تا حدودی برای حواس ما آزاردهنده باشد، آیا تنظیم کردن تلفن در حالت تاریک می تواند از چشمان ما بهتر محافظت کند؟


به نقل از هلث، با تنظیم «حالت تاریک» گوشی هوشمند به جای مشاهده متن سیاه و سفید سنتی در پس زمینه ای با رنگ روشن، این امکان طرح بندی را معکوس و آنرا با متن سفید روی پس زمینه تیره جایگزین می کند.
به قول کارشناسان مرکز بینایی ایالات متحده، این تعویض رنگ می تواند به کاهش تابش نور صفحه و کاهش قرار گرفتن در معرض نور آبی کمک نماید و مزایای بالقوه ای برای بینایی ما داشته باشد چونکه نور آبی با خستگی چشم، خشکی چشم و مشکلات خواب مرتبط می باشد.
با این وجود، دکتر برایان ام. دبروف، مدیر بخش جراحی آب مروارید و کاشت لنز داخل چشمی در مرکز چشم پزشکی دانشگاه ییل ایالات متحده می گوید که کاربران «حالت تاریک» به احتمال زیاد هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای در عوارض جانبی در ارتباط با نور آبی مشاهده نمی کنند.
دکتر دبروف اظهار داشت: «حالت تاریک»، سطوح نور آبی را که از صفحه نمایش دستگاه الکترونیکی ساطع می شود می کاهد اما احتمالا نه به اندازه ای که تاثیر مخرب نور آبی ماکولا (بیماری شبکیه) را تحت تاثیر قرار می دهد.
برای برخی، «حالت تاریک» امکان دارد تضاد بین متن و پس زمینه را تشدید کند و خواندن مطالب را واضح تر، با این وجود، برای برخی دیگر «حالت تاریک» امکان دارد در واقع خواندن را چالش برانگیزتر کند.
کارشناسان توضیح می دهند که وقتی به یک صفحه تاریک نگاه می نماییم، مردمک چشم ما با گشاد شدن تنظیم می شود. با نور روشن، دید ما باریکتر و واضح تر می شود و عکس این مورد در مورد نور تاریک صادق است که می تواند وضوح جزئیات کوچکتر را کم کند.
افرادی که آستیگماتیسم یا با نزدیک بینی تشخیص داده می شوند امکان دارد در حالت تاریک هم مشکلاتی را تجربه کنند. افراد مبتلا به این شرایط مستعد مبتلا شدن به هالاسیون (زمانی اتفاق می افتد که نور از مرز خاصی عبور کرده و ظاهری تیره و مه آلود ایجاد می کند) هستند و امکان دارد تار شدن حروف را در پس زمینه تجربه کنند. در عوض، برای این افراد، حالت نور کم یا حالت فیلتر نور آبی امکان دارد مناسب تر باشد.
ازاین رو در حالیکه «حالت تاریک» امکان دارد برای چشم بعضی کاربران بهتر باشد، راه های دیگری هم وجود دارد که میتوان فشار چشم یا قرار گرفتن در معرض نور آبی را کم کرد.
مرکز بینایی، نوشیدن مقدار زیادی مایعات به صورت روزانه را جهت کمک به هیدراته نگه داشتن بدن پیشنهاد می دهد. به صورت مشابه، قطره های چشمی بدون نسخه هم می توانند به مرطوب نگه داشتن چشم شما کمک کنند.
علاوه بر این، تلاش کنید هر ۲۰ دقیقه به صورت منظم برای مدت زمان ۲۰ ثانیه استراحت کنید. این استراحت همینطور می تواند شامل گذاشتن گوشی همراه در اتاق دیگری در هنگام خواب و محدود کردن استفاده از آن حدودا دو ساعت پیش از خواب باشد.




منبع:

1401/06/07
23:46:33
5.0 / 5
219
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد