سلامت باشی SalamatBashi.ir
در گزارش سلامت باشی اعلام شد؛

موردی از مبتلاشدن به سرخک در چهارمحال و بختیاری دیده نشده است

موردی از مبتلاشدن به سرخک در چهارمحال و بختیاری دیده نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تا کنون موردی از مبتلاشدن به سرخک در چهارمحال و بختیاری دیده نشده است.



علی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه تا کنون ۱۶۷ نفر مبتلا به سرخک در کشور شناسایی شده است، اظهار نمود: هم اکنون موردی از ابتلاء به این بیماری در چهارمحال و بختیاری شناسایی نشده است.
وی با اعلان اینکه در صورت ثبت تنها یک مورد ابتلاء به سرخک در استان این بیماری تبدیل به اپیدمی خواهد شد، عنوان کرد: واکسن «سرخک»، «سرخچه» و «اوریون» بصورت ترکیبی است که در ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی به افراد تزریق می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اشاره کرد: پوشش نوبت اول و دوم واکسن «ام ام آر» در چهارمحال و بختیاری بالای ۹۹ درصد است.
احمدی با اشاره به این که درصد واکسیناسیون این بیماری در استان بالا است، اظهار داشت: هر فردی که تا کنون واکسن «ام ام آر» را دریافت نکرده است باید هرچه سریع تر مبادرت به تزریق این واکسن کند.
وی با اعلان اینکه والدین نباید به سبب شیوع ویروس کرونا تزریق واکسن فرزندان خودرا به تأخیر بیاندازند، اضافه کرد: راه انتقال این ویروس بوسیله تنفس و قطره های تنفسی می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سرفه خشک، تب، آبریزش بینی، بثوارت پورستی، گلودرد و التهاب چشم را از علایم سرخک دانست و مطرح کرد: این علایم ۱۰ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس در فرد بیمار ظاهر می شود.

1401/01/18
12:25:34
5.0 / 5
818
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد