سلامت باشی SalamatBashi.ir
گزارش جدید محققان؛

افزایش ۴ برابری نرخ خودکشی در میان کودکان آمریکایی

افزایش ۴ برابری نرخ خودکشی در میان کودکان آمریکایی

به گزارش سلامت باشی بر مبنای تحقیقات انتشار یافته، مبادرت به خودکشی بین کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله ایالات متحده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ بیشتر از ۴ برابر افزایش داشته است.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، علل افزایش مبادرت به خودکشی در مطالعه جدید مشخص نمی باشد، اما محققان راه اندازی شبکه های اجتماعی پرطرفدار در طول دوره ۲۰ ساله و گذراندن وقت در رسانه های اجتماعی را با افسردگی در نوجوانی مرتبط می دانند. پاندمی کووید ۱۹ هم زندگی عادی و روال عادی کودکان را مختل کرده است.
«دیوید شریدان»، دکتر اورژانس اطفال در دانشگاه علوم و بهداشت اورگن، می گوید: «این مشکل بزرگی است که ما در اورژانس می بینیم. این مشکل به صورت تصاعدی در سرتاسر کشور در حال افزایش می باشد.»
وی اضافه کرد: «جوانان اغلب با مصرف مقادیر بیش از اندازه محصولات رایج بدون نسخه موجود در خیلی از قفسه های دارو نظیر استامینوفن، ایبوپروفن و دیفن هیدرامین، مبادرت به خودکشی می کنند.»
این روند افزایشی در حدود سال ۲۰۱۳ آشکار شد، زمانی که خیلی از شبکه های اجتماعی محبوب راه اندازی شدند. شریدان و همکارانش به مطالعاتی اشاره می کنند که نشان داده است بین گذراندن زمان بیشتر در رسانه های اجتماعی یا تماشای تلویزیون و افسردگی در نوجوانی ارتباط وجود دارد، اما معتقدند تحقیقات بیشتری برای درک علل اصلی این افزایش مورد نیاز است.
مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری ها، افزایش شدید مبادرت به خودکشی در میان جوانان در ماه های اولیه پاندمی، بخصوص در میان دختران ۱۲ تا ۱۷ ساله را گزارش کرده بود. تا فوریه ۲۰۲۱، مبادرت به خودکشی در این گروه نسبت به ۲ سال قبل ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده بود.


منبع:

1400/12/28
14:27:22
5.0 / 5
777
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد