سلامت باشی SalamatBashi.ir
محققان می گویند؛

ورزش به بازیابی حافظه در افراد مسن کمک می نماید

ورزش به بازیابی حافظه در افراد مسن کمک می نماید

سلامت باشی: تحقیقات جدید نشان میدهد که افراد مسن ممکنست بتوانند با پایبندی به ورزش منظم از کاهش نوع خاصی از حافظه جلوگیری نمایند.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، روانشناسان با انجام یک متاآنالیز بر روی ۳۰۰۰ بیمار در ۳۶ مطالعه متوجه شدند که ورزش منظم به حافظه دوره ای کمک می کند؛ ورزش کردن ۳ بار در هفته به مدت ۴ ماه، با بهبود بیشتر در میان افرادی که ۵۵ تا ۶۸ سال سن دارند همراه بود.
«سارا آغجایان»، نویسنده اصلی و دانشجوی دکترای روانشناسی سلامت بالینی دانشگاه پیتزبورگ پنسیلوانیا، اظهار داشت: «به نظر می رسد که ورزش حدوداً سه بار در هفته به مدت حداقل چهار ماه، برای بهره مندی از مزایای حافظه دوره ای مؤثر است.»
حافظه دوره ای، نوعی است که به رویدادهایی می پردازد که در گذشته برای شما اتفاق افتاده است. همین طور یکی از نخستین مواردی است که با افزایش سن کاهش پیدا می کند.
ورزش هایی که موجب پمپاژ قلب می شوند، نویدبخش سلامت مغز هستند، و آزمایش ها روی موش ها نشان میدهد که حافظه را بهبود می بخشد.
آغجایان اظهار داشت: «ما دریافتیم که ورزش در میان افراد ۵۵ تا ۶۸ ساله در مقایسه با افراد ۶۹ تا ۸۵ ساله بهبودهای بیشتری در حافظه به وجود می آورد بدین سبب مداخله زودتر بهتر است».
این تیم همین طور بیشترین تأثیرات ورزش را در افرادی که هنوز هیچ نوع کاهش شناختی را تجربه نکرده بودند و در مطالعاتی که شرکت کنندگان بطور مداوم چندین بار در هفته ورزش می کردند، یافتند.
آغجایان اظهار داشت که ورزش راهی قابل دسترس برای افراد مسن است که می توانند از کاهش حافظه جلوگیری نمایند.


منبع:

1400/11/30
11:34:53
5.0 / 5
883
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد