سلامت باشی SalamatBashi.ir

امیکرون بیماری خفیفی که عوارض جانبی زیادی دارد

امیکرون بیماری خفیفی که عوارض جانبی زیادی دارد

به گزارش سلامت باشی خراسان رضوی مبتلا شدن به اُمیکرون، سویه کنونی کروناویروس امکان دارد به عوارض عصبی و التهاب منجر شود.


به نقل از نیوز، آندری ایسایف، بنیان گذار و مدیر اجرایی مرکز تحقیقاتی DNKOM روسیه اظهار نمود: کودکانی که به سویه اُمیکرون کرونا مبتلا می شوند امکان دارد التهاب سیستمیک را تجربه کنند که برخلاف آنچه از این بیماری در گذشته انتظار داشتیم، است.
وی تصریح کرد: سویه اُمیکرون کووید-۱۹ امکان دارد به عوارض عصبی و کووید طولانی مدت در بزرگسالان و التهابات سیستمیک در کودکان منجرشود.
ایسایف اظهار داشت: باوجود روند بیماری سبک تر با سویه اُمیکرون لازم است بدانیم که اگر ویروس کرونا منجر به ذات الریه و استفاده از تهویه مصنوعی ریه نشود احیانا با عواقب دیگری همراه می شود.
این متخصص تصریح کرد: سابقا مبتلا شدن به کووید منجر به اختلالات شدید سیستم عصبی ازجمله کووید طولانی مدت و کووید عصبی می شد این موارد امکان دارد در صورت آلوده شدن با اُمیکرون هم رخ دهد.
وی ادامه داد: مبتلا شدن به اُمیکرون در کودکان هم امکان دارد باعث التهاب سیستمیک شود.
به گزارش سلامت باشی به نقل از ایسنا، علائمی مثل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه های مداوم و گلودرد بعنوان علایم اصلی عفونت به اُمیکرون است و علایم دیگر هم می تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.
اُمیکرون در کودکان هم با علائمی ازجمله عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه همراه می باشد.




منبع:

1400/11/24
11:26:24
5.0 / 5
1023
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد