سلامت باشی SalamatBashi.ir
سازمان جهانی بهداشت:

2022 باید سال آخر دادن به همه گیری کرونا باشد

2022 باید سال آخر دادن به همه گیری کرونا باشد

به گزارش سلامت باشی دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشت: جهان باید برای آخر دادن به همه گیری در سال ۲۰۲۲ متحد شود.


به گزارش سلامت باشی به نقل از ایسنا، "تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) از جهان خواست تا با هم متحد شده و تصمیمات جدی لازم برای آخر دادن به همه گیری کووید-۱۹ را در سال آینده اتخاذ کنند.
به قول دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، ۲۰۲۲ باید سال به انتها رسیدن همه گیری کووید-۱۹ باشد.
با بروز سویه جدید کروناویروس معروف به اُمیکرون که نخستین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی کشف شد تابحال چندین کشور مواردی از مبتلا شدن به این سویه را شناسایی کرده اند و امیدها برای به انتها رسیدن این همه گیری را کمرنگ کرده است.
به گزارش سلامت باشی به نقل از فرانس ۲۴، آدهانوم تاکید کرده است که میتوان همه گیری کووید-۱۹ را متوقف کرد اما این امر مستلزم استفاده از همه ابزارهایی است که در اختیار داریم از واکسن گرفته تا استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی.
سازمان بهداشت جهانی همینطور ابراز امیدواری کرد که این همه گیری در سال ۲۰۲۲ با آمدن واکسن های نسل دوم و سوم و پیشرفت درمان ها و دیگر نوآوری ها آخر یابد.
سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری اظهار داشت که سویه امیکرون از برخی سازوکارهای ایمنی می گریزد و از کشورهای جهان خواست تزریق واکسن یادآوری را برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در دستور کار قرار دهند.
مقام های سازمان جهانی بهداشت می گویند به نظر می آید امیکرون توان آنرا دارد که با سهولت بیشتری از پادتن هایی که برخی واکسن های کووید-۱۹ در بدن تولید می کنند بگریزد. اما آنها اشاره می کنند که انواع دیگری از ایمنی وجود دارد که می تواند از مبتلا شدن و بیماری پیشگیری کند.
سوامیناتان تصریح کرد: ما باور نداریم که همه واکسن ها کاملا بی تأثیر می شوند. درحالیکه پادتن های خنثی ساز معمولاً بعد از دوره ای کاسته می شود اما سلول های تی (T) که ستون دوم واکنش ایمنی بدن هستند با یورش به سلول های آلوده از مبتلا شدن به بیماری شدید پیشگیری می کنند.
این مقام سازمان بهداشت جهانی به چالش امیکرون برای حوزه درمان بیماری کووید-۱۹ اشاره نمود و اظهار داشت: خیلی از مونوکلونال ها (پادتن های تک دودمانی) روی امیکرون بی اثرند.
با این وجود او جزئیات بیشتری در اینباره عرضه نکرد.
به گزارش ایندیپندنت، همینطور مایک رایان، کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی به رسانه ها اظهار داشت: ما امیدواریم این بیماری را بشکلی مهار نماییم که به بیماری خفیفی تبدیل گردد که به آسانی بتوان از آن پیشگیری و آنرا درمان کرد.




منبع:

1400/09/30
14:22:08
5.0 / 5
967
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد