سلامت باشی SalamatBashi.ir

خطر انتقال کرونا بین اعضای خانواده به رغم تزریق دو دز واکسن

خطر انتقال کرونا بین اعضای خانواده به رغم تزریق دو دز واکسن

به گزارش سلامت باشی کارشناسان سلامت در انگلیس که موارد ابتلای خانگی به کووید19 در این کشور را بررسی می کنند، هشدار می دهند: افرادی که هر دو دُز واکسن کووید خودرا نیز دریافت کرده اند در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه به این بیماری مبتلا شده و موجب انتقال آن به سایر اعضای واکسینه شده یا نشده خانواده در منزل می شوند.


به گزارش سلامت باشی به نقل از ایسنا، بگفته کارشناسان سلامت انگلیس، افرادی که دو دُز واکسن کووید۱۹ خودرا نیز دریافت کرده اند می توانند به اندازه افرادی که این واکسن را تزریق نکرده اند، موجب انتقال کووید۱۹ به دیگر افراد شوند.
طبق گزارش ها، افراد واکسینه شده که به کووید۱۹ مبتلا هستند حتی در صورت عدم بروز و یا بروز علائم خفیف این بیماری نیز می توانند موجب سرایت کووید۱۹ به اعضای خانواده شوند بطوریکه احتمال انتقال این بیماری به سایر افراد در منزل که واکسینه نشده اند در حدود دو نفر از هر پنج نفر یا ۳۸ درصد است.
با این وجود در صورتیکه تمام اعضای خانواده بطور کامل واکسینه شده باشند، این نسبت به یک در هر چهار نفر یا ۲۵ درصد کاهش پیدا می کند.
کارشناسان اظهار داشتند که بررسی های انجام شده توسط هفته نامه پزشکی "لنست" در مورد بیماریهای عفونی نشان میدهد که چرا واکسینه شدن تعداد بیشتری از افراد در جامعه و ایجاد مصونیت نسبت به این بیماری مهمست.
بگفته کارشناسان سلامت انگلیس، واکسن ها در پیش گیری از مبتلاشدن به نوع شدید کووید۱۹ و مرگ بر اثر آن موثر هستند با این وجود از زمان شیوع سویه مسری دلتا در این کشور، واکسن ها در حوزه توقف انتقال این بیماری در میان افراد، نقش کم رنگ تری داشته اند.
به گزارش سلامت باشی به نقل از شبکه خبری بی بی سی، با گذشت زمان مصونیت به وجود آمده توسط واکسن های کووید۱۹ در بدن کاهش پیدا می کند و نیاز به تزریق دزهای یادآور این واکسن پر رنگ تر می شود.




منبع:

1400/08/07
14:22:17
5.0 / 5
1025
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد