سلامت باشی SalamatBashi.ir
محققان می گویند؛

پاندمی آنفلوانزا همچنان مرگبارتر از کووید ۱۹ است

پاندمی آنفلوانزا همچنان مرگبارتر از کووید ۱۹ است

شیوع جهانی آنفلوانزا می تواند بسیار بدتر از همه گیری کووید 19 باشد، برای اینکه مدلها نشان می دهند که می تواند در شش ماه اول 33 میلیون نفر را به کام مرگ بکشاند.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر به نقل از تلگراف، بگفته متخصصان بیماریهای عفونی، شیوع جهانی آنفلوانزا در مقایسه با کووید ۱۹، همچنان خطر جدی و واقعی برای انسان ها دارد.
به گفته پروفسور «مایکل استرهولم»، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست بیماریهای واگیر در دانشگاه مینه سوتا، «شیوع جهانی آنفلوانزا می تواند بسیار بدتر از همه گیری کووید ۱۹ باشد، چونکه مدلها نشان میدهد می تواند در شش ماه اول سبب مرگ بیش از ۳۳ میلیون نفر شود.»
وی در ادامه می افزاید: «قبل از کووید ۱۹، پاندمی های آنفلوانزا خطر بیولوژیکی شماره یک برای انسان بودند و این شرایط هنوز تغییر نکرده است.»
وی اظهار داشت: «در طول ۱۰۰ سال بین سالهای ۱۹۱۸ و ۲۰۱۸، ما چهار دوره بیماری همه گیر آنفلوانزا داشتیم. این مسئله به وضوح نشان میدهد که خطر آنفلوانزای همه گیر یک تهدید جدی و واقعی است.»
بیماری آنفلوانزا سالانه ۲۹۰ هزار تا ۶۵۰ هزار نفر را می کُشد و بطور نامتناسبی افراد کشورهای با درآمد پایین و متوسط را تحت تأثیر قرار می دهد. جهان از نظر تاریخی هر ۲۵ سال یکبار یک بیماری همه گیر آنفلوانزا را تجربه کرده است.

1400/07/21
10:29:12
5.0 / 5
1094
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد