سلامت باشی SalamatBashi.ir
انتخابات نظام پزشكی؛

آغاز شمارش آرای هشتمین انتخابات نظام پزشكی

آغاز شمارش آرای هشتمین انتخابات نظام پزشكی

هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی روز جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ در سرتاسر کشور برگزار گردید.


به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر، هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره های نظام پزشکی سراسر کشور، از ساعت ۸ بامداد جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰، به صورت همزمان در تهران و سایر استانهای کشور کلید خورد.
در این دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی، حدود ۶۰۰۰ نفر در گروه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، لیسانسه های پروانه دار و بالاتر و گروه مامایی در سرتاسر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند. بنا بر قانون انتخابات نظام پزشکی، در شهرستان هایی که جمعیت فعال گروه پزشکی زیر ۵۰۰ نفر دارند، ۱۱ نفر و شهرستان های دارای بیشتر از ۵۰۰ نفر فعال گروه پزشکی، ۱۷ نفر که بالاترین رأی در میان نامزدهای ثبت نام شده را دارند، بعنوان اعضای هیأت مدیره نظام پزشکی آن شهرستان انتخاب می شوند. انتخابات حضوری است و شرکت کنندگان با داشتن کارت ملی و کارت نظام پزشکی، می توانند رأی بدهند.
در شهر تهران انتخابات در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در جنب برج میلاد انجام می شود. عبدالحسین روح الامینی رئیس هیأت نظارت بر هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی استقبال از انتخابات این دوره نظام پزشکی را بیشتر از انتظار خواند و اظهار داشت: احتمالاً در تهران انتخابات تا سقف ۱۴ ساعت تمدید شود. بنابر اعلام کانال تلگرامی روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، زمان انتخابات در دو کلکلانشهر تهران و مشهد به ترتیب تا ساعت ۲۱ و ۲۲ تمدید گردید. به قول قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس ستاد مرکزی اجرایی هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، شمارش آرا بلافاصله بعد از آخر زمان رأی گیری با حضور نمایندگان هیأت نظارت، هیأت اجرایی و نماینده فرمانداری شهرستان مربوطه آغاز و نتایج اولیه انتخابات توسط هیأت نظارت شهرستان در روز شنبه ۲۶ تیر ماه اعلام می شود. با به انتها رسیدن زمان برگزاری انتخابات نظام پزشکی، کار شمارش آرا ددر حوزه های انتخابیه شروع شده است.


منبع:

1400/04/26
10:40:31
5.0 / 5
1203
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد