سلامت باشی SalamatBashi.ir
معاون كل وزارت بهداشت:

كرونا در پاییز و زمستان بدتر از بهار و تابستان خواهد بود

كرونا در پاییز و زمستان بدتر از بهار و تابستان خواهد بود

به گزارش سلامت باشی معاون كل وزارت بهداشت، اظهار داشت: طبق آخرین پیش بینی ها شرایط مبتلاشدن و یا مرگ و میر بر اثر كرونا در پاییز و زمستان، بسیار بدتر از بهار و تابستان خواهد بود.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر، ایرج حریرچی، با عنوان این مطلب که استفاده از ماسک یک حرکت اجتماعی و بیان کننده آن است که من نمی خواهم دیگران را آلوده کنم، اشاره کرد: در سه هفته گذشته استفاده از ماسک در تهران به ۱۰ درصد و در بعضی شهرستان ها به ۲۰ درصد نزول کرده بود، اما با راه اندازی پویش «من ماسک می زنم»، طبق بررسی های صورت گرفته در بعضی شهرها همچون اصفهان و مراکز سایر استانها استفاده از ماسک به ۷۵ درصد و در تهران هم این آمار به بالای ۵۰ درصد رسیده است.
وی اشاره کرد: این آمار خوب است، ولی کافی نیست اگر این آمار به ۹۵ درصد برسد رکورد جهانی در مراقبت های پیشگیرانه از ابتلاء به کرونا به ثبت خواهد رسید.
معاون کل وزارت بهداشت، با اعلان اینکه حد مطلوب جلوگیری و اقدام پیشگیرانه از ابتلاء به کرونا استفاده ۸۰ درصد مردم از ماسک است، اضافه کرد: آمار بالای مرگ و میر مبتلایان به کرونا در این روزها، حاصل مسافرت های مردمی در روزهای عید فطر و تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد است.
حریرچی افزود: با اعمال بازگشایی ها مردم فکر کردند جامعه به شرایط عادی برگشته فکر کردند مرگ و میر روزانه ۲۰، ۳۰ و ۴۰ نفر در کشور ۸۳ میلیون نفری آمار خاصی نیست.
وی بیان کرد: هم اکنون در کشور حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد صنفی قابل نظارت (از حیث رعایت اصول بهداشتی) داریم و در مقابل این عدد فقط ۷ هزار و ۶۰۰ مأمور بازرسی و نظارت داریم، اگر قرار باشد هر بازرس بطور میانگین سالانه به ۳۰۰ واحد سرکشی و نظارت نماید ما با کمبود ۱۹ هزار و ۶۵۰ نفری ماموریت بازرس مواجه هستیم.
حریرچی اشاره کرد: طبق مصوبه ای به وزارت بهداشت اجازه داده شد در صورت مواجهه با واحد صنفی متخلف و اعمال دومین اخطار مبادرت به پلمب آن واحد نماید.
معاون کل وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق آخرین پیش بینی ها شرایط ابتلاء و یا مرگ و میر کرونا در پاییز و زمستان بسیار بدتر از بهار و تابستان جاری خواهد بود.
حریرچی اضافه کرد: کشورهایی که غیر عاقلانه رفتار نمایند و حکومتشان بعنوان نخستین عنصر و مردم با هم یکدل و هماهنگ به میدان نیایند سرنوشتی تلخ و همراه با مرگ و میرهای چند ده هزار نفری در انتظارشان خواهد بود البته این ارقام در اروپا مصداق ندارد، برای اینکه جمعیت کشورهای اروپایی کمتر است، در بلوک غرب اروپا از پروتکل های سختگیرانه ای استفاده شد که ما راضی به بهره گیری از اینگونه پروتکل ها نیستیم، اما اقدامات مثبتی را بکارگیری کرده ایم.
وی اشاره کرد: هیچ امید کوتاه مدت و میان مدت کمتر از یکسال برای ساخت واکسن کرونا وجود ندارد.
حریرچی افزود: به مردم سفارش می نماییم هیچ گونه دارویی را از بازار سیاه به امید اینکه دوای کرونا است تهیه نکنند، برای اینکه تا این لحظه در هیچ جای دنیا دارو یا واکسن برای درمان کرونا ساخته نشده است.
وی درباب داروی «رمدسیویر»، اظهار داشت: تابحال اصالت این دارو تأیید نشده گرچه بعضی از کشورهای اروپایی مصرف آنرا آزاد کرده اند، اما هنوز در درمانی بودن آن اطمینانی وجود ندارد. از پزشکان عزیز کشورمان هم تقاضا می کنم داروهای خارج از پروتکل تجویز نکنند.
حریرچی خطاب به برخی هنرپیشگان و بازیگران کشورمان، گفت: از سلبریتی ها تقاضا دارم یا به کار بازیگری خود بپردازند و یا اگر قصد کمک کردن به ما را دارند سفارش های ما را ترویج دهند و از انتشار نظرات و عقاید شخصی پرهیز نمایند.
وی اضافه کرد: در بعضی از جوامع ابتلاء به کرونا در بین جوانان بیشتر شده است. دو دسته از جوانان شدیداً به کرونا مبتلا خواهند شد یکی آنها که دارای بیماری زمینه ای یا دیابت هستند و برخی جوانان هم به سبب میزان بالای ورودی ویروس گرفتار علایم می شوند و ابتلاء پیدا می کنند.
معاون کل وزارت بهداشت افزود: هیچ جوانی نباید به نیروی فیزیکی و یا سلامت خود مغرور شود، برای اینکه ممکنست سلامت خود و یا خانواده و عزیزانش را به خطر بیندازد.


منبع:

1399/04/22
14:55:05
5.0 / 5
2194
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد