سلامت باشی SalamatBashi.ir

خطر نوع شدید كرونا یا مرگ ناشی از آن در كودكان بسیار ناچیز است

خطر نوع شدید كرونا یا مرگ ناشی از آن در كودكان بسیار ناچیز است

سلامت باشی: نتایج یک بررسی جدید در انگلیس نشان میدهد که خطر مبتلاشدن به نوع شدید بیماری کووید-19 و مرگ ناشی از آن در بین کودکان بسیار ناچیز است.


به گزارش سلامت باشی به نقل از ایسنا، بررسی آمارهای ۱۲ ماه نخست همه گیری کووید-۱۹ در انگلیس نشان داد که تنها ۲۵ فرد زیر ۱۸ سال بر اثر مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ در این کشور جان خودرا از دست داده اند.
هرچند افراد مبتلا به بیماریهای مزمن گوناگون و ناتوانی های عصبی بیشتر در معرض خطر هستند با این وجود مجموع خطر مبتلاشدن به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از آن در این گروه سنی خیلی کم است.
هم اکنون واکسن کووید-۱۹ به افراد زیر ۱۸ سال تزریق نمی گردد حتی اگر آنان به بیماری زمینه ای مبتلا باشند.
دانشمندان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه های یورک، بریستول و لیورپول اظهار داشتند بررسی آنان درباره کودکان، جامع ترین مطالعه انجام شده در همه دنیاست.
آنان داده های بهداشت عمومی در انگلیس را بررسی کردند و دریافتند بیشتر جوانانی که به سبب مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ فوت کرده اند دارای مشکلات جسمی زمینه ای هستند.
بااینکه مجموع خطر مبتلاشدن به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از آن ناچیز است اما کودکان و جوانانی که جان خودرا از دست داده اند بالای ۱۰ سال داشته و از نژاد سیاه و آسیایی بودند.
به گزارش سلامت باشی به نقل از شبکه خبری بی بی سی، متخصصان تخمین زده اند که ۲۵ مورد مرگ و میر در بین جمعیت حدودا ۱۲ میلیونی کودکان در انگلیس به مفهوم مرگ دو کودک به ازای هر یک میلیون نفر بوده است.




منبع:

1400/04/19
18:43:03
5.0 / 5
1131
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
سلامت باشی سلامت باشی
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد