معاون وزیر بهداشت تاكید كرد؛

نه گفتن در مدیریت بیمارستانی معنا ندارد

نه گفتن در مدیریت بیمارستانی معنا ندارد

به گزارش سلامت باشی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن اشاره به ساختار ناهمگون و متفاوت اداره بیمارستان ها، اظهار داشت: در مدیریت بیمارستانی محدودیت و نه گفتن معنایی ندارد و درمان بیماران باید تامین گردد.



به گزارش سلامت باشی به نقل از مهر، بهروز رحیمی، روز دوشنبه در اولین جشنواره دانشگاه بهره ور و سومین جشنواره بیمارستان بهره ور، با اشاره به این که اصل مدیریت وفاداری است، اظهار نمود: دانشگاه مرکز عقلانیت و راندمان است.
وی با تاکید بر این که باید مصادیق راندمان در دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد شود اضافه کرد: دانشگاه فاصله بین صنعت و آموزش را به کمترین حد ممکن می رساند و محصول آن سلامت و لبخندی است که بر لب مردم می نشیند.
رحیمی اظهار داشت: ارزش افزوده جامعه مدیریتی دانشگاه های علوم پزشکی در مراکز بیمارستانی ایجاد می شود.
وی با اشاره به ساختار ناهمگون و متفاوت اداره بیمارستان ها، اضافه کرد: در مدیریت بیمارستانی محدودیت و نه گفتن معنایی ندارد، باید در درمان بیماران به رغم تمام کمبودها سلامت مردم حفظ شود، این مهم مصداق بارز راندمان است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اعلان اینکه فاصله بین آموزش و صنعت در بیمارستان ها توجیه منطقی ندارد، توضیح داد: یکی از محورهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن می بالیم ارتقای سلامت و رضایت بیماران است.
وی، سلامت مردم با ۴۰ سال پیش را مقایسه کرد و اضافه کرد: مطمئناً ارتقای کیفیت در خدمات سلامت بر آرامش روانی مردم که بخش بزرگی از آن در قالب مؤلفه های سلامت جای می گیرد اثر بخش است.
رحیمی اشاره کرد: مصداق مدیریت مناسب در کشور، مدیریت بیمارستانی است.
وی در ادامه به بحران کرونا اشاره نمود و اظهار داشت: کرونا بسادگی مدیریت و کنترل نشد، کرونا با تلاش و جانفشانی مهار گشت و به عبارتی سفیدپوشان سیستم سلامت برای صیانت از جان مردم قربانی کرونا شدند.
به گفته رحیمی، چنانچه راندمان در تمام ابعاد مورد توجه باشد بطور قطع بر چالش ها و مشکلات موجود پیروز می شویم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اضافه کرد: فرصت ها از دل بحران ایجاد می شوند بدین سبب باید به کمبودها به چشم فرصت نگاه کرد.
وی با تاکید بر این که نگاه معاونت توسعه، نگاه توسعه ای است عنوان کرد: راندمان با ارتقای پرسنل ایجاد می شود.
رحیمی اظهار داشت: باید مواضع مناسب تری نسبت به توسعه و ارتقا پرسنل ایجاد شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اعلان اینکه رضایت و آرامش پرسنل بعنوان مشتریان داخلی اهمیت ویژه ای دارد، اشاره کرد: تا آن زمان که نتوانیم رضایتمندی پرسنل را ایجاد نماییم، نمی توانیم در خارج از سیستم هم موفق باشیم.
وی یادآوری کرد: باید به مجموعه و سرمایه نیروی انسانی نگاه توسعه ای داشته باشیم.
رحیمی استفاده از تخصص و جوان گرایی در عرصه های مختلف مدیریتی درمان را خواهان شد و افزود: باید برای خلق ایده های جدید و در کمیته های راندمان در بیمارستان ها از جوانان استفاده نمائیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: فرصت ها درون بیمارستان ها است، چنانچه نظام مدیریت ارزیابی عملکرد و کنترل به خوبی مدیریت شود بی گمان سایر موارد نیز حل شدنی است.
وی با اشاره به این مساله که کنترل یکی از اصلی ترین موارد در راندمان بیمارستان ها تلقی می شود اشاره کرد: با کمک سامانه و داشبورد می توانیم راندمان را به مدلول واقعی ایجاد نماییم.
رحیمی اظهار داشت: هر مسیری خارج از داشبورد ایجاد شود با شکست مواجه خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه راندمان و استفاده از داشبوردهای هوشمند بیمارستانی را خواهان شد و اظهار داشت: باید این مدل موفق توسط سایر دانشگاه ها الگوبرداری و اجرا شود.
وی اشاره کرد: دغدغه سلامت، مهم ترین دغدغه دولت سیزدهم است و راندمان در سلامت، خدمت خالصانه و تکریم مراجعان است.


منبع:

1400/12/16
20:40:16
5.0 / 5
268
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
salamatbashi.ir - مالکیت معنوی سایت سلامت باشی متعلق به مالکین آن می باشد